Bilder!

Nu har jag äntligen fått hem alla paket som utgör min master node, dags för uppackning.
Alla boxar "små", äntligen har alla kommit

... men väldigt lite innehåll :) Tyckte det var en ganska rolig grej att Dustin paketerade en stackars P4 4-pins -> EPS12v 8-pins konverterar med en så stor box

Stor box, litet innehåll. Låter som titeln på en ganska dålig kampsports film :)

Här har vi allt som tillslut kommer utgöra mitt kluster.    Totalt kostar de runt 21 tusen tillsammans, men de kommer vara roligt att labba med dem :)

Här är all hårdvara som kommer utgöra min master-node i klusterprojektet.
Totalt värde: ca 21 000kr, jag har drömt om att kunna göra ett sånt här kluster i snart 3 år, och lika länge har jag skissat på hur det ska se ut och äntligen så händer det.

Shineh :P

Shineh moderkort, jag har aldrig förut fått se ett dual socket moderkort. Aldrig ens på långt håll har jag lyckats hitta det, men de är riktigt snygga :)



Powered by Cougar! Man fick med lite smått och gott med PSUn

Det var ett mycket läckert och coolt nätaggregat som Cougar lyckats producera.    Den känns gedigen, har väldigt fin finish på metallen och en rejält tilltagen fläkt.  Sen så får vi se hur mycket den revar upp då den har mellan 87% och 90% effektivitet beroende på last.

PSUn är riktigt riktigt snygg, blank metal finish, kablar sleevade med matchande färger och en rejält tilltagen fläkt. Att den har en effektivitet på minst 87%-90% beroende på last är bara pricken på i:et, det ska bli ett nöje att stifta bekantskap med detta PSU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0