Bravo... USA har gjort det igen...

Tyckte detta var värt att nämna, USA har tagit ett steg för långt i deras idiotiska kamp mot fildelning och har nu via ett lagförslagt som heter COICA redan! börjat stänga ner torrent sidor.
Trots att lagförslaget bara är ett lagförslag, det är inte inröstat som en lag ännu!
Det är dessutom ett privat företag som står för att stänga ner hemsidor, mer info finns här.

För att rapportera kring lite om klustret, jag ska idag iväg till Proxxi och låna en skärm så att jag kan konfa mastern och faktiskt se vad jag gör lol :P
(Om ni är i stockholms trakten så får ni gärna titta förbi där, det är ett allmänt hak för datorentusiaster och teknik intresserade i närheten av kth,  mer info finns på deras hemsida)
Men hela planen för idag är att skaffa skärm, skaffa AWG18 tråd så att jag kan göra klart den andra EPS12v kontakten och löda ihop den så att jag faktiskt kan starta upp hela schabraket idag förhoppningsvis. Då jag även ska leka mattelärare för en kompis så kanske jag inte kommer så lång som att sätta igång med att konfa klustret, men sätta ihop delarna borde jag lyckas hinna med :)

Kommentarer
Postat av: Rawet

Det går snabbt frammåt! :)



Fan att man inte bor i Stockholm.. man kanske ska starta en klubb där folk möts och bygger datorer, lanar osv :D dock så behövs ju pengar -_-

2010-11-29 @ 16:06:33
URL: http://dennisrawet.se
Postat av: clustermonkey

Ja det gör det, jag behöver inte riktigt planera något längre, har haft några år på mig för det :)

2010-11-30 @ 09:24:18
URL: http://clustermonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0